Prodavac odgovara za nesaobraznosti isporučene robe ugovoru ako:

1) je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao;
2) se pojavila poslije prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao prije prelaska rizika na potrošača;
3) je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i kada je nepravilna instalacija ili montaža robe posljedica nedostatka u uputstvu koje je predao potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač. Odgovornost prodavca za nesaobraznost robe ugovoru ne smije biti ograničena ili izuzeta suprotno odredbama Zakona o zaštiti potrošača

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavijestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahtjeva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamijenom, odnosno da zahtjeva odgovarajuće umanjenje cijene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Ova prava i ne utiču na pravo potrošača da zahtijeva od prodavca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamijenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamijenom nije moguće, potrošač ima pravo da zahtijeva odgovarajuće umanjenje cijene ili raskid ugovora ako:

1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamijenom uopšte niti u primjerenom roku;
2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamijenu, odnosno ako prodavac nije izvršio opravku ili zamijenu u primjerenom roku;
3) opravka ili zamijena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namjene;
4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamijenom predstavlja nesrazmjerno opterećenje za prodavca.

Nesrazmjerno opterećenje za prodavca javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cijene i raskidom ugovora, stvara pretjerane troškove, uzimajući u obzir:

1) vrijednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahtijeva zamijenu, odgovarajuće umanjenje cijene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se poslije prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača. Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamijena mora se izvršiti u primjerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest mjeseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahtjeva da se nesaobraznost otkloni zamijenom, odgovarajućim umanjenjem cijene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest mjeseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac. Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.